lauantai 20. heinäkuuta 2013

Lomareissua

Vihdoinkin saan ensimmäisen lomapostauksen tehtyä! :) Me lähdettiin ti 9.7. ajelemaan kohti Lappeenrantaa. Mutta ennenkun sinne asti päästiin, niin kotona oli hiukan hommia. Mun mielestä on ihanaa tulla täysin siistiin ja puhtaaseen kotiin takaisin reissusta. Joten meillä heitettiin matot pihalle ja pakattiin ma 8.7. Kun itse yrittää tehdä hommia ja lapset odottaa reissuun lähtöä, niin harvemmin sitä kaaoksilta vältytään. ;) Onneksi ei kuitenkaan mitään suurempia yhteen törmäyksiä tullut. Sellaista pientä normaalia. Kuvista vähän näkyy tuo tavarapaljous. Onneksi yksi ystäväperhe lainasi meille ystävällisesti suksiboksia, niin saatiin osa tavaroista katolle. Tänä vuonna vaan ihmettelimme kuinka vähän sitä tavaraa loppujen lopuksi olikaan. Mahduttiin tosi hyvin kaikki autoon istumaan. Yksi penkki otetaan aina pois, mutta silti on auto ollut niin täynnä, ettei ole takalasista nähnyt mitään. Nyt näki oikein loistavasti! :)

Tiistai aamuna sitten starttasimme auton nokan kohti Lappeenrantaa. Toki matka nyt ei ihan suoraan meillä koskaan mene, joten varasimme matkaan koko päivän, että saimme rauhassa ajella ja pysähdellä, kun siltä tuntuu. Sellaistahan loman kuuluukin olla! :) Ensimmäinen pysähdys oli kotoa vähän matkan päähän, kun mä olin varannut yhdet topparukkaset neidille. On tälläin kesähelteellä muuten äärimmäisen tärkeet. ;) No onpahan nyt talvea varten jo tuolla odottelemassa, löytyi oikein Hello Kitty kuvalla ja vaikka olivat käytetyt, niin silti tosi hyväkuntoiset. Neiti tykästyi kovasti ja kokokin oli oikein sopiva. Siitä lähdimme sitten ajelemaan ja seuraava pysähdys olikin Ideaparkilla. Siellä kävin lastenvaatekaupassa ostamassa neidille syksyä varten takin. Onneksi löytyi tosi kiva ja vielä tosi halvalla. Nuorimmainen ei löytänyt lähtiessä säbäpalloa, joten ostimme hänelle uuden säbäpallon. Kun maila lähti tietty kotoa mukaan, mihinkäs sitä pelaaja ilman mailaa lähtis. ;)
Matka jatkui kohti Hämeenlinnaa ja sieltä Lahteen. Lahdessa pysähdyttiin huoltoasemalle vähän ostamaan kertakäyttömukeja ja täytyyhän sitä vessassakin käydä. Mun selkä on sellainen, että jos mä kauheesti yhteen menoon istun autossa, niin sen jälkeen on turha kuvitella kävelevänsä. Joten senkin takia nämä pysähdykset ovat tosi tärkeitä. Lahden jälkeen pysähdyspaikkana oli Koria, jonka ABC:llä oli Novitan tehtaanmyymälä, muutama lankakerä lähti matkaan mukaan. ;) Oli kyllä edullisia lankoja!! Sieltä sitten suuntasimme Kouvolaan, jossa on aivan mahtava pienoisrautatiemuseo. Meidän nuorimmainen on ihan täysin junafani, joten tämä oli ennen lähtöä jo katsottuna valmiiksi. Kyllä oli näkemisen arvoinen paikka!! Mä tykkään myös ite tosi paljon noista pienoisrautateistä. Tuolla kun oli vielä tehty upea maisema taakse ja ihania taloja. Tuossa kuvassa näkyy pieni osa rautatietä. Nuorimmainen, joka ei yleensä paikoillaan pysty istumaan, niin istui ja tuijotti ainakin puoli tuntia, kun junat kulkivat raiteilla. Olihan siinä nähtävää, kun koko aika tuli uusia junia ja tunnelista menivät. Rautatie oli melkein samanlainen maisemaltaan, kun yhdessä Disneyn joululeffassa, josta siellä kyllä puhuttiinkin. :) Lähes kaikki meidän perheestä sen muisti.
Kouvolan jälkeen matkasimme sitten suoraan Lappeenrantaan, josta olimme varanneet leirintäalueelta paritalon puolikkaan ja kerrankin meillä oli tilaa koko perheelle kunnon majoitukseen! :) Jokaisella oli kunnon sänkypaikka ja tilaa touhuta. Kiva niin!! :) Perillä Lappeenrannassa olimme vähän ennen kello viittä, joten lähes koko päivä siihen matkaan saatiin menemään. Loma on onneksi sitä varten, että mihinkään ei ole kiire!! <3 Seuraavan päivän puuhista kirjoittelen sitten toisella kertaa.
Oikein ihanaa viikonloppua ihan jokaiselle!!!! <3

Lomalla ei tartte stressata siisteydestä ;)

Näkymä meidän nukkumishuoneesta

Kotoisasti imurikin keskellä lattiaa :D

1. No ohhoh ja puh huh! Onpa teillä ollut paljon pakkaamista. Eipä paljon edellisenä iltana ennen lähtöä ole sohvalla mahtunut makoilemaan ( tai edes ehtinyt ). =)
    Tuohon pienoisrautatie museoon täytyy seuraavalla Kouvolan reissulla käydä tutustumassa. Vaikuttaa mielenkiintoiselta. :)
    Ihanaa viikonloppua teidän koko komppanialle! <3

1. Kyllä sitä muutama tavara sinne kasseihin laitettiin!! ;D Ja ruokaa tehtiin sekä leivottiin. Ei tarvinnut sitten ruuasta välittää koko matkan aikana, vaan sai pelkästään lämmittää. Oli kyllä tosi hyvä systeemi!! :)
      Pienoisrautatiemuseo oli kyllä tosi kiva paikka!! Kovinkaan suuri se ei ollut, mutta me tykättiin tosi paljon!! Tuo rakennettu rautatie oli kyllä näkemisen arvoinen ja mä ite niin tykkään niistä. Se tuo vähän mieleen joulun, kun aina tulee mieleen se Disneyn joululeffa. ;) Mutta joo kyllä me ainakin tykättiin koko porukka tosi paljon!!
      Ihanaa viikonloppua myös teille!! <3

2. Tässä on se hauska juttu, kun olen Kouvolassa asunut sen neljä vuotta aikoinaan mut en koskaan käynyt tuolla ni se on se perinteinen et oman paikkakunnan nähtävyydet jää tsekkaamatta. :)

3. Näinhän se menee!! ;D Kyllä täällä omalla paikkakunnallakin on paljon sellaisia juttuja, mitä ei olisi tullut käytyä katsomassa ellei joku vieraista olisi niihin halunnut mennä...

2. Ihana matkakertomus! <3

Matkan varrelta on hyvä aina tehdä hankintoja ja varsinkin jos sattuu edullista kohdalle. :)

Pitkän matkan istuminen on raskasta - välillä on hyväkin jaloitella.
    Lomalla on kiva taittaa matkaa omaa tahtia ja pysähdellä välillä. :)

Pienoisrautatie on varmasti mielenkiintoinen ja kun sitä pääsee läheltä katsomaan. :)

1. Kiitos!! <3
      Kyllähän sitä täytyy käydä hyödyntämässä kaikki edulliset tehtaanmyymälät ym. Ja lankojahan ei koskaan voi olla liikaa.... ;D Mieheni toki voi olla toista mieltä, vaikka eipä hän yhtään eilenkään sanonut, kun pyysin pari lankakerää tuomaan kauppareissultaan. Joululahjoihin niitä nyt tällä hetkellä meneekin useampi. Loppujen lopuksi mieheni on tosi tyytyväinen, kun aloitan hyvissä ajoin niiden tekemisen ja joulun alla ei ole paniikkia lahjoista. Joten ihan mielellään hän yleensä näitäkin hommia hoitaa!! :) <3
      Kyllä pitkää matkaa istuessa on mukavaa, kun saa jalotella. Ja kun vielä nukkuu erilaisessa sängyssä, kun kotona, niin selkä ja lonkat on kovilla. Onneksi tällä reissulla suuremmilta säryiltä vältyttiin. :)
      On kyllä tosi ihana paikka!! Voin lämpimästi suositella kenelle vaan!! :)