sunnuntai 19. tammikuuta 2014

Sunnuntai ja talvikuva fiilistelyä


Vihdoin olen itse sellaisessa kunnossa, että jaksan tännekin kirjoitella! :) Perheessämme on flunssa kulkenut lähes koko porukalla, ainoa, joka ei sitä ole saanut, niin on meidän nuorimmainen. Neljän vuoden aikana hän on potenut ehkä 6 tautia yhteensä!! Niin kiitollinen siitä!! <3 Kaksi hänen ensimmäistä vuottaan asuttiinkin sairaalassa. Eli osaamme todella olla kiitollisia tästä!! Hän sanoi nytkin, että en mä tuollaista tautia saa. :D


Mieheni oli kahden nuorimman kanssa yhtenä päivänä tällä viikolla vähän ihastelemassa luonnonkauneutta. Itse maatessani sängyn pohjalla pyysin, että josko voisit ottaa minulle muutaman kuvan kauniista luonnosta ja niin hän ottikin. <3 Kyllä on ihanaa, kun ulkona on lunta. Niin paljon valosampaa!! Oma olokin on ihan toisenlainen, kun on valoa. Jaksaa puuhaillakin jotain.


Pakkasta oli tuonakin iltapäivänä ihan reilusti, mutta kun riittävästi pukee päälleen, niin sitä voi vaikka hiki yllättää. ;D Nuorimmainen oli ihan hiukset märkänä, kun sisälle tuli!! Molemmilla oli ihanan punaiset posket ja neidin mielestä ulkona oli ollut niin tooosi kivaa. Olivat päässeet myös puroa ihmettelemään ja katsomaan onko siellä yhtään jäätä. Vähän siellä oli ollutkin.


Kyllä sitä lunta odotettiinkin!! Neidille on tuottanut kaikista suurimpia ongelmia sitä odottaa, koska hän odottaa hiihtämään pääsyä niin kovasti. Ihan pettyneenä monet aamut on herännyt, kun ei pääsekään lumihommiin. :D Onneksi nyt sitten kauan odotettu lumi tuli. Hiukan häntä harmitti tämän viikon sairastaminen, kun ei päässyt ULOS. Onneksi nyt loppuviikosta onkin sitten saatu asia korjaantumaan.


Itse olen saanut kudottua useammat villasukat!! :) Sain yhdeltä ystävältäni joululahjaksi lankaa, jonka hän oli itse värjännyt, mutta puikko koko oli 2. En ole ikinä niin ohuilla puikoilla sukkia tehnytkään. Ajattelin siitä tulevan sellainen ikuisuusprojekti, mutta yllätyksekseni ei niin käynytkään!! :D Mä sain muutamassa viikossa ne sukat valmiiksi. Väri on niin tosi ihana!! <3 Ihan mun omani.


Tänään mä pääsen ystäväni kanssa seurakunnan tilaisuuteen, jonne meidän neiti haluaa lähteä mukaan, myös ystäväni tyttö lähtee. On sitten neideilläkin seuraa toisistaan. Ihan tosi kiva juttu!! Vanhimmalla on tänään ensimmäinen virallinen rippikoulu tapaaminen ja saa toisen merkintänsä. Pikkuhiljaa siis kesä lähestyy. ;) Mieheni on neidin kanssa käymässä ensiavussa, kun poskiontelot särkee kovasti. Katsotaan, että onko siellä tulehdus vai vaivaako ne muuten vaan, kun on niin tukkoinen.


Tässä mun aikaansaannoksia pienen ajan sisältä. :) Puikoilla on juuri tulossa tuollaiset lila-violetit sukat myös, mutta hiukan pienemmässä koossa. Saajista mulla ei ole tietoa, mutta vähän mietinnässä josko seuraavaksi jouluksi tekisi noita sukkia. Kun nyt pariin vuoteen ei ole ystävät niitä saaneet. Ja jos meinaa useammat tehdä jouluksi, niin kyllä niitä täytyy pitkin vuotta tehdä.


Kun muuten käy niin, että yötä myöden tulee tehtyä. ;) Se on niin koukuttavaa hommaa, että ei meinaa malttaa lopettaa ollenkaan. Aina ajattelee, että vielä tää yksi kerros, no jos tekis tuohon seuraavaan kavennukseen. ;D Siksi on parempi tehdä ihan rauhassa. Mulla on haaveissa josko mä pääsisin huhtikuussa poikkeamaan Novitan myymälässä, kun se sattuu reissumme matkan varrelle. Viime kesänäkin sieltä lähti mukaan muutama lankakerä. Ei mitään hirmuista määrää ja ne kaikki olen jo kutonut. Niistä tuli tuubihuiveja joululahjaksi.


Alimmassa kuvassa ystäväni värjäämä lanka, niin mun lempivärit noissa sukissa!! <3 Kuva vähän huono, mutta älkää antako sen häiritä!! Nyt me jatketaan sunnuntai päivän viettoa ja laitetaan huomista varten kaikki valmiiksi. On mukavampi aloittaa viikko, kun on tavarat valmiina odottamassa.

Oikein aurinkoista sunnuntaita ihan jokaiselle!! <3

4 kommenttia:

  1. Upeita luontokuvia! Tuo eka on hienoin. Sekä ihania sukkia! Etenkin nuo sateenkaaren kirjavat on kivat. :)
    Hyvä että olo on paranemaan päin. Tämä oli mukava teksti. Vähän olin jo huolissani kuinka siellä voidaan, kun ei ole näkynyt vähään aikaan.
    Aurinkoista sunnuntaita! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!! :) Oli kyllä minunkin mielestäni hyvin onnistuneet kuvat. Noita villasukkia on nyt tullut tehtyä enempikin. Ulkoileminen kun on jäänyt niin vähäiselle. Nuorimmainen ei oikein tahdo tarjeta kovin kauaa kerrallaan. Sitten jäänyt vähän aikaa villasukkien teolle.
      Kyllä täällä suunnilleen kunnossa ollaan!! :) Vanhimmalle täytyy tänään hakea lääkekuuri kans poskionteloihin... Mutta muut on jo terveiden kirjoissa, eikä nuorimmainen ole saanut tautia!!! Ihan mahtava juttu!!
      Ihanaa loppuviikkoa sinne teille!! <3

      Poista
  2. pakko korjata, että ei ollut omavärjäämää, käsinvärjättyä kyllä ;) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei!! :) Mutta niin kaunis väri niissä kyllä oli. Lämmin kiitos!! <3 Oon käyttänyt noita villasukkia ihan tosi paljon!!

      Poista